Max Peezay - Hjärtlös

Vänsterflanken längst vid kanten
vill inte spara en spänn på banken
räntan blir lack bara jag tänker tanken
på bänken sitter nån så jag slänger slanten
misären har sett den på nära håll
hjälpen är där men man är för stolt
allt som man ägde av värde är sålt
finns lägen i livet som kräver våld
det är dom fria valen för individen
som är hjälplös hemlös i vintertider
sen finns det dom som älskar att ärva
tycker man får skylla sig själv när de kärvar
vad är oddsen för ett barn till en vd
jämfört med nån som saknar ett cv
men har ett par sidor i belastningsregistret
på tal om det fria alla aktivister
det här är mellan mig och vår stadsminister
för min mamma är en av dom du satt i klistret
Fredrik är det svårt att vara hederlig
som du håller på är de svårt att vara fredlig
känner du ens någon som gått på bidrag
varken har något hopp eller driv kvar
du vet en av dom ni har svårt att lita på
du vet en av dom ni anklagar för fusk
du vet en av dom fråga kronofogden han har reda på dom
om du har ett samvete har du sömnproblem
och Filippa måste ligga sömnlös hon med

jag känner mig som Dixie Chicks
jag skäms för att vår statsminister är från Stockholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0